Menu

De velvalgte ords magt

Tekstforfatning

Målgruppeorienteret kommunikation / webtekster / annoncetekster / storyboards / manuskripter / blogposts / SoMe-opslag / nyhedsbreve / eventoplæg / reklametekster

Det er et paradoks, for der er ingen, der læser tekster… til en start. Det forholder sig nemlig sådan, at vi afkoder grafik, film og billeder 60.000 gange hurtigere end ord. Det betyder, at kommunikationens første niveau – det vil sige første gang vi præsenteres for noget indhold (uanset platform og medie) - først og fremmest afkoder visuelt bårne budskaber, altså billeder, film, infographics og grafiske illustrationer.

Men men men vi ser også visse overskrifter, hvis de er gode. Og når du så er blevet fristet til at se mere, så gør teksten sit retmæssige indtog, som den levende fortæller, der puster liv i de grå data og de tunge informationsmængder. Det er nemlig alt andet end ligegyldigt, hvilke ord der får lov til at optage plads i din kommunikation.

Kontakt os

Skriv en besked til os, så vender vi tilbage snarest muligt

Tak, vi vender tilbage snarest!

Kort og præcist med masser af liv og drømme

Teksten er der, hvor mange gerne vil spare et par tusind. "Vi skriver det bare selv. Vi kender alligevel området og projektet". Og det gør I da - ingen tvivl om det og den viden er absolut guld værd. Ikke overraskende kommer der et men: Det er ikke nok. Tekstforfatning er en disciplin på lige fod med design og styling, der kræver kendskab til målgruppen, fejlfrit grammatisk sprog, levende beskrivelser og erfaring med storytelling, der trigger præcis den drøm, som køberen sidder med. 

Du sælger nemlig ikke boliger. Du sælger boligdrømme, og du skal kende din drømmer indgående, for at kunne beskrive det, hun tænker. Desuden er der helt grundlæggende fifs til at opnå klik, respons, fremdrift, merinteresse og så videre, som kan betyde knald eller fald, når du eksempelvis kører en kampagne.

At du også skal have den samme tone of voice og bør bruge de samme værdiladede keywords i al din marketingkommunikation er åbenlyst. 

"Hver dag tæller" i Rye Mølle

A. Enggaard


Hvis du er virkelig heldig, får du fingre i én af de eksklusive boliger ved den gamle vandmølle, Rye Mølle, i hjertet af Ry, hvor du kan stå op og stikke fødderne i vandkanten lige uden for din hoveddør. Her er det tiden, der er i højsædet, og den ene tag line: ”Hver dag tæller” er rammesættende for projektets primære værdier. I Rye Mølle vil hver eneste dag være værd at stå op til, fordi området og naturen har noget at tilbyde uanset årstid og vejr. Desuden er det tæt på alt, så du kan bruge tiden på det, der giver værdi og som minder er skabt af. Én velvalgt sætning kan sætte hele stemningen.

Thomas Münster

Kontakt Thomas Münster for mere information