Sådan får du mest ud af
de sociale medier
Sociale medier = information overload!
I dag ved vi godt, at vi mennesker bliver udsat for meget mere information, end vi kan tage stilling til. Faktisk menes det, at bare én søndagsudgave af The New York Times indeholder mere information end læsere i det 15. århundrede havde adgang til igennem hele deres liv!
Når vi logger ind på sociale medier, er vi allerede forberedt på den storm af information, der venter os. Og vi ved godt, at vi ikke kan bearbejde det hele. Derfor bruger vi forskellige metoder for at kunne håndtere al denne information - og den bedste metode er at ignorere det meste. Du kender måske til denne tendens, når du scroller gennem sociale medier og læser opdateringer fra nogle profiler, mens du springer andres over.
GoVisual
Så hvordan kan du så få folk til at lægge mærke til lige præcis dig? Go Visual! Visuelt indhold siger meget mere end ord, og billeder fanger øjet og skærer igennem larmen af informationer. Dog skal det være af god kvalitet eller pirre nysgerrigheden.
Men det stopper ikke her! Hvor vi husker 20% af det, vi læser, kan vi mennesker huske 80% af det, vi ser. Så begynd du bare at dele flot visuelt indhold, og så vil du opleve, at du bliver lagt mærke til og husket.