Menu

Digital annoncering

Kontakt os

Skriv en besked til os, så vender vi tilbage snarest muligt

Tak, vi vender tilbage snarest!

Konverteringer!

 

Digital annoncering handler om at skabe opmærksomhed og varme kundeemner, hvad enten det drejer sig om salg eller udlejning! Oasen havde 1.018 konverteringer på blot 2 måneder, hvilket svarede til en konverteringspris på 58.94,- DKK!

Nåh ja, og så en udlejningsprocent på hele 69% - stadig efter kun 2 måneder!

Hvordan lyder 1.018 insteresserede emner til et udlejningsprojekt på kun 92 lejligheder?
Tilføj til ligningen: på kun 2 måneder!

 

Online markedsføring og digital annoncering generelt er måden vi i dag får vores budskaber spredt ud til masserne på. Det er ikke anderledes for folk der er på udkig efter bolig. Digital annoncering indeholder mange værktøjer i kassen og de skal bruges strategisk og målrettet for at åbne den bedste effekt.

 

Online markedsføring

Kort fortalt, er online markedsføring al markedsføring, der foregår via nettet. Det dækker over emner såsom søgemaskineoptimering, konverteringsoptimering, sociale medier, linkbuilding, videomarkedsføring, webanalyse og meget mere.

Vi bruger i dag i gennemsnit 1-2 timer i skærmtid på vores mobiler. Tiden bliver brugt på diverse sociale medier, nyhedsmedier og Google søgninger. Alle platforme, som tilbyder annonceringsmuligheder for virksomheder, store som små. Den digitale tidsalder har ført med sig, at nyere teknologi spiller en essentiel rolle i de fleste forbrugeres hverdage, og herved ændrer spillereglerne for markedsføring sig. Det gælder også, når det er en bolig du skal sælge eller udleje. Derfor er det naturligvis vigtigt, at markedsføre sig i den online verden forbrugerne allerede befinder sig i for at kunne leve op til deres stigende krav. Herudover bliver det stadig sværere at skille sig ud i de massive informationsstrømme online – og det er netop her, at et højt service- og informationsniveau spiller en vigtig rolle.

Hvad betyder det alt sammen?

Konverteringer, visninger og klikpriser - ja, termerne er mange og ofte uforståelige, når man ikke bevæger sig i denne del af den online verden til daglig. Derfor er det vigtigt at vælge en samarbejdspartner, som har forståelse alle aspekter af projektet - fra arkitektens tegninger til søsætning af den forkromede marketingsstrategi.

Vi har samlet et udpluk af udstryk, som er væsentlige at skrive sig bag ørerne:

  • Push & pull: Inden for online markedsføring handler det henholdsvis om at skabe et behov hos forbrugeren (Push) eller at være der, når forbrugeren har et behov (Pull).
  • Google Ads: Google Ads er en push markedsføringsform, der består af online annoncer, hvor du som virksomhed kun betaler pr. annonceklik.
  • Google Remarketing: Her annoncerer du kun til dem, der allerede har vist interesse i dit projekt ved at besøge din hjemmeside.
  • Facebook annoncering: Mediet gør brug af push markedsføring, hvor eventuelle kunder bliver eksponeret for dit projekt uden at aktivt at skulle opsøge dem.
  • Visninger / Impressions: Det antal gange en annonce er blevet vist for en online bruger.
  • Klik / Click: Det antal gange en bruger faktisk har klikket på din annonce.
  • Konverteringer / Conversions: Det antal gange en bruger, som besøger din hjemmeside, har opfyldt ét af din opstillede mål, eksempelvis og oftest: trykket på telefonnummeret, mailadressen eller skrevet sig op på kontaktformularen.
  • Konverteringsrate / Conversion rate: Det er "Konverteringer" divideret med antallet af interaktioner med din annonce.
  • Pris per konvertering / Cost per Click (CPC): Dit annonceringsbudget divideret med antal konverteringer.

Vidste du, at det samlede læsertal for samtlige
landsdækkende søndagsaviser i 2018 lå på:

1.566.000

Værdiskabende?

Ja, det vil vi bestemt mene! Det kommer selvfølgelig helt an på, hvad du sammenligner med. Start med at tænker over, hvad et salg eller en udlejning må koste dig og projektet, når udgifter til markedsføring, mæglersalær og ejendomsadministration er taget i betragtning?

 

5.000 - 15.000 - 30.000 - 60.000 - 100.000?

 

Hvordan lyder det så i dine ører, når vi fortæller dig om Oasen på toppen af Skalborg Bakke i Aalborg, der opnåede en udlejningsprocent på 69% af 1. etape (92 boliger ud af 220) på blot 2 måneder, med et anonceringsbudget på kun 950,- DKK / bolig i første etape! 

 

Læs mere om vores arbejde på projektet "Oasen" for Calum

 

Dimension Design som samarbejdspartner

Dimension Design er et Full Service visuelt kommunikationsbureau. Det betyder, at vi kan levere alle former for ydelser fra kommunikationspaletten og bygherren skal kun forholde sig til én aktør. Lige fra Koncept og identitet til websites, tekstforfatning, brochurer, VR og digital annoncering.

Vi rådgiver alle vores kunder i online markedsføring og til at springe ud i digital annoncering for alvor! Vi er med dig hele vejen og faciliterer hele processen for dig. Det betyder, at vi både udarbejder marketingstrategien, banner annoncerne, og budskaberne, imens vi monitorerer dine online kampagner, så de hele tiden bliver mere og mere målrettet dit projekts målgruppe. 

0

Konverteringsrate

0

Pris per konvertering

0

Antal visninger

Prisen for en helsidet 1.sektions avisannonce,
søndagsudgave, starter ved

27.000,- DKK

Thomas Münster

Kontakt Thomas Münster for mere information