Kommunikationsbureauerne Dimension Design og Public Image vinder stort udbud om markedsføring af milliardprojekt med 1.000 lejeboliger.
M. Goldschmidt Ejendomme opfører et af landets største private boligprojekter i midten af Hillerød til en investering i omegnen af fire milliarder kroner.
Her har Dimension Design og Public Image i en bureaukonkurrence vundet opgaven med at markedsføre boligerne i den nye bydel Frederiksbro, hvor første etape står klar til indflytning i foråret 2020.
“Der er hård konkurrence på udlejningsmarkedet, men vi har rigtig god erfaring med lejeprojekter, hvor successen afhænger af et godt koncept og et visuelt fedt materiale i rigtig høj kvalitet. Det er afgørende, at de potentielle lejere får en wauw-oplevelse af, hvor godt det færdige projekt bliver. Her leverer vi en samlet løsning med navn og identitet, website, 3d-billeder, animationer og film, virtual reality, trykte materialer og markedsføring på alle medier,” forklarer CEO Uffe Bengaard fra Dimension Design.
Største opgave til dato
Hvor Dimension Design er et visuelt kommunikationsbureau med speciale i markedsføring af boligprojekter, er Public Image specialiseret inden for strategisk kommunikation og pr.
De to Aalborg-bureauer har tidligere samarbejdet om markedsføring af boligprojekter for ejendomsudviklere i hele landet. Men Frederiksbro bliver med afstand det største enkeltstående projekt og kommer til at strække sig over en periode på cirka otte år.
“Oplægget har været, at bygherre ønsker at udleje boligerne med nul procents tomgang. Samtlige tusind boliger skal altså være udlejet, inden de står klar til indflytning. Derfor har vi budt ind med et ambitiøst oplæg på, hvordan vi opbygger tilstrækkelig kendskabsgrad til den nye bydel og tiltrækker lejere fra en række differentierede segmenter af mulige beboere,” fortæller Jasper Dyg, der er partner i Public Image.
Boliger til alle generationer
Frederiksbro i Hillerød er skabt ud fra ’livets cyklus’ som bærende ide, hvor boligerne skal kunne huse alle generationer lige fra studerende til unge par, børnefamilier og bedsteforældre.
Foruden de mange boliger kommer projektet til at bestå af en grøn kile med en 300 meter lang, kunstig sø, der skal binde området sammen som et stort, rekreativt samlingspunkt med blandt andet svømmebassin, kajanlæg, strand og faciliteter til vandsport.
For Dimension Design og Public Image går arbejdet for alvor i gang efter sommerferien, hvor de første opgaver bliver opstarten på det strategiske brandingarbejde samt at udvikle et onlineunivers, der formidler, hvordan det bliver at bo og leve på Frederiksbro.
Herefter skal der opbygge communities på sociale platforme og løbende afvikles pr- og kampagneaktiviteter i takt med, at den nye bydels etaper igangsættes.